Dlaczego styropian? Dlaczego Termo Organika?

luty 2011
Rozmowa z Dariuszem Stachurą, prezesem zarządu firmy Termo Organika

- Rynek materiałów izolacyjnych w Polsce dziś - co o nim można najkrócej powiedzieć? Jakie panują na tym rynku trendy, co mówią prognozy?

- Rynek izolacji budowlanych w Polsce jest już obecnie jednym z największych w Europie, a prognozy przewidują jego dalszy wzrost. Rośnie społeczna świadomość potrzeby oszczędzania energii, której ceny sięgają coraz wyższego pułapu. Najczęściej stosowanymi materiałami izolacyjnymi są styropian i wełny mineralne, ale widoczne są także XPS (płyty z polistyrenu ekstradowanego) i poliuretany. Rynek płyt styropianowych w Polsce oceniany jest na około 10 mln m3. Znane nam prognozy przewidują wzrosty zużycia materiałów izolacyjnych. Po latach globalnego kryzysu, który wpłynął także na przemysł w Polsce, można oczekiwać okresu wzrostu gospodarczego.

- Jaka jest pozycja Termo Organiki wśród producentów styropianu w Polsce?

- Jesteśmy liderem. Udział Termo Organiki w rynku wynosi około 15%. Ale wyróżniamy się nie tylko ilością oferowanych produktów. Równie ważne jest to, że mamy w ofercie wyroby dla każdego klienta - dla tego, który poszukuje wyrafinowanych technicznie produktów, jak i tego, który chce kupić standardowy dobrej jakości styropian. Firma produkuje i sprzedaje przede wszystkim izolacyjne płyty styropianowe, które wykonywane są w dowolnych wymiarach i grubościach, w ofercie znajdują się również wszelkiego rodzaju kształtki, otuliny i profile - dzięki zaawansowanej technologii we wszystkich naszych zakładach wykonuje się praktycznie każdy kształt ze styropianu. Bardzo dobrze sprzedaje się nasz sztandarowy produkt o oryginalnym wyglądzie, znany dobrze wszystkim,, Styropian w kropki". Ten charakterystycznie wyglądający wyrób jednoznacznie kojarzy się z Termo Organiką i jest bardzo wysoko oceniany przez klientów. Warto również zwrócić uwagę na płyty typu PLATINUM będące idealnym rozwiązaniem dla budownictwa energooszczędnego i pasywnego. Wszystkie nasze produkty wyróżniają się starannością techniczną wykonania, jakością i oryginalnością. Warto podkreślić, że produkty Termo Organiki jako pierwsze i jak dotychczas jedyne w biznesie styropianowym posiadają potwierdzające ich jakość Rekomendacje Techniczne i Jakości (w skrócie RTQ).

- Co to znaczy RTQ?

- RTQ nadawane przez Instytut Techniki Budowlanej (ITB) to bardzo prestiżowy dokument potwierdzający jakość i użyteczność produktów. Podstawą wydania i utrzymania rekomendacji RTQ jest regularne poddawanie badaniom produktów nimi objętych. Produkty do kontroli są kupowane przez ITB niezależnie i bezpośrednio na rynku, a w dalszej kolejności badane są w laboratoriach ITB na zgodność z deklarowanymi parametrami. Nasze produkty są kupowane i badane kilka razy każdego roku. Termo Organika przechodzi pozytywnie wszystkie badania RTQ już od kilku lat. To dobra dla nas, a przede wszystkim bardzo ważna dla klientów informacja. Klient jest pewny, że materiał który kupuje ma takie właściwości, jakie są podane na etykiecie, a tym samym może go właściwie i efektywnie zastosować. Dodatkowo wspiera propozycję rynkową Termo Organiki Certyfikat Zgodności z normą europejską.

- Skoro mówimy o jakości i wyjątkowych walorach styropianu waszej marki - co można powiedzieć o jakości materiałów budowlanych w Polsce, w tym izolacji?

- Na rynku materiałów budowlanych nie mamy do czynienia z jakimiś "wpadkami" jakościowymi, ale z prostym procederem zaniżania parametrów technicznych produktów w stosunku do wystawianych deklaracji. Klient w konsekwencji po prostu kupuje gorszy niż zamierzał wyrób, o słabszej charakterystyce technicznej. Niestety, także na naszym rynku jest to dość powszechne zjawisko. Moim zdaniem ten poważny problem powinien być rozwiązywany przez służby państwowe. Mam nadzieję, że zmiany w ustawie o materiałach budowlanych pozwolą na skuteczne działanie w tym zakresie organom nadzoru budowlanego. Ważna jest tutaj również rola wiarygodnych organizacji pozarządowych - np. Związek Pracodawców Producentów Materiałów dla Budownictwa podejmuje inicjatywy, które mają wspierać rzetelnych przedsiębiorców i zachęcić cały rynek budowlany do uczciwych zachowań. Efekty tych działań powinny być wkrótce widoczne.

- Jakie są plany rozwoju Termo Organiki?

- Dysponujemy obecnie, jak wiadomo fabrykami: w Mielcu, Głogowie i Siedlcach, obejmując ofertą 100% powierzchni kraju. Zamierzamy w najbliższym czasie powiększyć moce produkcyjne oraz wprowadzać kolejne nowe produkty. Nie podam szczegółów, ale przygotowujemy miłe niespodzianki dla naszych klientów. W dalszym ciągu będziemy wierni strategii wyróżniania, ponieważ jest ona efektywną drogą do sukcesów na bardzo konkurencyjnym rynku.

- Jak Termo Organika postrzega miejsce PSB na rynku sprzedaży styropianu dla budownictwa w Polsce?

- PSB jest naszym bardzo ważnym partnerem handlowym, współpracujemy od wielu lat i mamy nadzieję na kolejne udane dla obydwu stron lata. W naszej ocenie także w handlu styropianem PSB jest absolutnym liderem rynkowym i myślę,… że choć trochę w tym Wam pomogliśmy. W sprzedaży każdego materiału budowlanego potrzebne i bardzo ważne jest doradztwo, profesjonalna wiedza, której często brakuje klientowi. To niewątpliwy atut PSB. Dodatkowo klienci mogą skorzystać z programu ,,Buduj z PSB". W naszej ocenie to bardzo efektywne wsparcie sprzedaży i korzystamy z niego od początku. Doceniamy również Targi PSB, a budując naszą przyszłość nie pomijamy żadnych istotnych informacji korzystając również z Barometru PSB. Wygląda na to, że nasza współpraca jest dobra, efektywna i toczy się na wielu poziomach. Po prostu dobre partnerstwo.

notował: Mirosław Ziach

Poprzedni

Ile mieszkań wybudują Polacy w 2011 roku? Fakty i nastroje

Ile mieszkań wybudują Polacy w 2011 roku? Fakty i nastroje
Następny
Ryszard Florek –  przedsiębiorca roku 2010

Ryszard Florek – przedsiębiorca roku 2010