Xella - produkcja i akademia murowania - rozmowa z Cezarym Szeszułą, prezesem zarządu firmy Xella Polska

czerwiec 2011

W ostatnich miesiącach zakończyliśmy negocjacje zakupu akcji w zakładzie silikatowym w Teodorach. Była to dla nas bardzo ważna inwestycja, ponieważ uzupełnia portfolio naszych zakładów silikatowych w regionie centralnej Polski. Być może, przy sprzyjających okolicznościach, dokonamy kolejnych akwizycji.

-Rynek materiałów ściennych w Polsce dziś – co o nim można najkrócej powiedzieć? – pytamy Cezarego Szeszułę, prezesa zarządu Xella Polska. Jakie panują na tym rynku trendy, co mówią prognozy?
Widoczne jest większe zainteresowanie budową domów ze strony klientów indywidualnych. O ile rok 2010 należał do deweloperów, tak w tym roku większą aktywnością wykażą się inwestorzy prywatni. Dzięki temu, także prognoza dla rozwoju produkcji i sprzedaży materiałów ściennych jest optymistyczna. Pokazują to pierwsze miesiące tego roku, gdzie sprzedaż, w porównaniu z rokiem ubiegłym, jest wyższa. Obserwujemy, że wielu klientów poszukuje kompleksowych rozwiązań, gwarantujących im optimum korzyści. Jednym z takich rozwiązań jest Silka-Ytong System 20 cm.

-Jaka jest pozycja Xelli wśród producentów materiałów ściennych
w Polsce?
Xella Polska ma to szczęście, że posiada w swoim portfolio produktów tak znane marki jak Ytong czy Silka. Oferujemy dopasowane do potrzeb każdego klienta rozwiązania systemowe, szczególnie rozwiązania energooszczędne. Jesteśmy innowacyjni i w każdym roku wprowadzamy na rynek nowe produkty. Mamy dobrze wyszkolonych i zaangażowanych w pracę pracowników. Od wielu lat prowadzimy wszechstronną edukację wśród firm budowlanych, mającą na celu poprawę jakości wykonawstwa w Polsce. Dwa lata temu rozszerzyliśmy ten program o szkoły budowlane i tak powstała Akademia Murowania Silka Ytong. W programie tym bierze udział ok. 100 szkół budowlanych z całej Polski. W roku obecnym przeprowadziliśmy akcję szkoleniową Miasteczko Murowania Silka Ytong, dzięki której dotarliśmy do blisko 2000 firm wykonawczych, które do tej pory nie miały styczności z naszymi wyrobami. To wszystko w połączeniu z dobrymi relacjami z naszymi klientami powoduje, że nasza firma jest dobrze postrzegana na rynku.

-W ofercie Xelli szczególne znaczenie mają wyroby dla budownictwa energooszczędnego. Czy sprzedaż systemów kreujących energooszczędne rozwiązania w budownictwie jest opłacalna?
Sprawdzone, energooszczędne rozwiązania systemowe to wymierne korzyści dla klientów. Przekonało się o tym już wiele osób, szczególnie inwestorzy, którzy zdecydowali się na wybudowanie domu z zastosowaniem bloczków Ytong Energo. Wyrób ten ma dominującą pozycję w sprzedaży produktów ścian zewnętrznych, bez konieczności stosowania docieplenia. Bardzo dobrze rozwija się sprzedaż produktu Ytong Multipor – to wyjątkowe rozwiązanie w przypadku docieplenia budynków od środka, szczególnie użyteczne w przypadku modernizacji obiektów zabytkowych.

-Jakie są plany rozwoju Xelli w Polsce?
Firma rozwija się bardzo dobrze. Systematycznie modernizujemy nasze zakłady produkcyjne. Każdego roku inwestujemy co najmniej kilkanaście milionów złotych. Dążymy do doskonalenia naszych wyrobów tak, aby sprostać rosnącym wymaganiom klientów. Obserwujemy, jak ważne są rozwiązania systemowe i takie jesteśmy w stanie zaoferować każdemu zainteresowanemu odbiorcy.

-Jak Xella postrzega miejsce PSB na rynku sprzedaży materiałów ściennych w Polsce?
Grupa PSB jest największą grupą firm specjalizujących się w sprzedaży materiałów budowlanych. Od wielu lat rozwija się prężnie. Już nie mówimy tylko o hurtowniach pod szyldem PSB, ale także o sieciach Mrówka czy Profi. Dzięki temu ma także znaczącą rolę w sprzedaży materiałów ściennych. Grupa jest dla nas ważnym partnerem biznesowym.

notował: Mirosław Ziach

Poprzedni

Bondex: Lazura Uniwersalna firmy Dyrup

Bondex: Lazura Uniwersalna firmy Dyrup
Następny
Dachy arcydzieła

Dachy arcydzieła