Selena dla budownictwa - wysoka jakość na szerokim rynku

sierpień 2011

Zakres asortymentowy wyrobów produkowanych przez fabryki Seleny obejmuje piany poliuretanowe, uszczelniacze i kleje montażowe – ta szeroka oferta adresowana jest przede wszystkim do klientów z branży budowlanej oraz inwestorów samodzielnie stosujących w swoich domach i mieszkaniach takie wyroby. Co można najkrócej powiedzieć o tych trzech rynkach w Polsce? – pytamy Andrzeja Ulfiga, prezesa zarządu firmy Selena S.A. Jakie panują na nich trendy, jak duże są to rynki, co mówią prognozy?

Rzeczywiście – piany poliuretanowe, uszczelniacze i kleje montażowe to wyroby, od których Selena rozpoczęła swoją działalność, i które po dziś dzień stanowią jej podstawę. Dzisiejsza oferta Seleny jest jednak zdecydowanie bogatsza. Mamy szeroką gamę produktów przeznaczonych do dachów i fundamentów, takich jak papy i gonty produkowane przez Matizol (spółkę znajdującą się w Grupie Selena), a także uszczelniacze i taśmy dekarskie, a nawet masy bitumiczne czyli popularne abizole. W ramach chemii budowlanej produkujemy wszelkiego rodzaju zaprawy, farby, grunty i wiele innych wyrobów. Szczególną pozycję w tej grupie pełnią systemy ociepleń Tytan EOS, które można zamówić w stu kilkudziesięciu punktach sprzedaży, gdzie zostały zainstalowane mieszalniki tynków i farb. W naszej ofercie znajdują się także kleje do glazury Tytan GEA, impregnaty do drewna, zamocowania i kilkanaście innych produktów. Działamy więc na bardzo szerokim rynku budowlanym. A wracając do pian, uszczelniaczy i klejów – gdybym miał najkrócej opisać tak zdefiniowany segment rynku, to szczególnie podkreśliłbym jedną jego cechę – małą liczbę producentów, którzy są w stanie dostarczyć wyroby o wysokiej jakości. Na rynku wartym blisko 0,5 mld zł zaledwie kilka firm ma odpowiednie kompetencje produkcyjne, aby wytwarzać wysokiej klasy wyroby, ponosić koszty związane z ich ulepszaniem i utrzymywać drogie laboratoria badawcze. Kolejną cechą tego rynku jest jego profesjonalizacja, dlatego Selena oferuje coraz więcej wyrobów specjalistycznych, np. szeroką gamę różnorodnych pian poliuretanowych. Innym trendem rynku jest wzrost popytu na produkty niskocenowe. Niestety, nie gwarantują one wysokiej i stabilnej jakości, szczególnie w obecnej sytuacji, gdy koszty surowców zdrożały w ciągu ostatnich miesięcy o 30%.

Jaka jest zatem pozycja Seleny w segmencie pian i uszczelniaczy w Polsce?

Oprzyjmy się na kilku danych niezależnych podmiotów – w ubiegłym roku Selena otrzymała tytuł Budowlanej Marki Roku właśnie w tym segmencie. Forum Branżowe wyróżniało nas kilkakrotnie, za to, że jesteśmy liderem, także w segmencie pian i silikonów. Parę dni temu, tytuł Premium Brand czyli Markę Najwyższej Reputacji w branży przyznali nam wykonawcy, konsumenci. Taka nagroda najbardziej cieszy. Otrzymuje się ją tylko na podstawie badań konsumenckich, realizowanych przez niezależny instytut. Wykonawcy docenili Tytana. Mam nadzieję, że powołując się na fakty odpowiedziałem na pytanie. Jesteśmy liderem w segmencie pian i uszczelniaczy.

Czy klienci w Polsce odnoszą korzyści z tego, że Selena staje się producentem działającym coraz bardziej w skali międzynarodowej? Jeśli są takie korzyści – to konkretnie jakie?

Oczywiście są. Prowadzimy sprzedaż w wielu krajach, to gwarantuje, że produkty zostały sprawdzone na wielu budowach całego świata, w najróżniejszych warunkach klimatycznych. Będąc częścią Grupy Selena, tworzonej z 30 spółek w różnych krajach, mamy możliwość wymiany wiedzy o wyrobach, kompleksowej pracy nad ulepszaniem ich jakości czy też stałego rozwoju. Z drugiej strony Selena jest polską firmą, która bardzo dobrze zna wykonawców z Polski, ich przyzwyczajenia i potrzeby. To połączenie daje naprawdę świetne rezultaty, a ich kwintesencją jest „polski montażysta na najwyższym poziomie”. Wystarczy zajrzeć na stronę www.piany.pl, żeby zrozumieć o czym mówię.

Jakie są plany rozwoju Seleny w Polsce?

W Polsce w ciągu ostatnich pięciu lat potroiliśmy sprzedaż. Tak duże wzrosty wymagają zmian w technologii obsługi klienta, prezentacji produktów i w wielu innych obszarach marketingu. Wszystko po to aby nie tylko bezpośredni, ale przede wszystkich klient końcowy był zadowolony. Wiele produktów, o których wspomniałem wcześniej stwarza szansę do jeszcze większych wzrostów. Ale to wymaga pracy szczególnie nad samymi produktami. Przypomnę tu w ostatnim czasie wprowadzony klej do styropianu Tytan EOS KDS, którego popularność spowodowała, że można go kupić nawet na Allegro. To efekt prac działu badań i rozwoju Seleny oraz zakładu produkcyjnego. Kotwy chemiczne, na których – w ramach pokazów – wieszamy różne ciężkie przedmioty, chociażby moje auto w trakcie Targów PSB, to kolejny przykład udanego wdrożenia. Nowości, innowacje są stałym elementem naszej pracy.

Jak Selena postrzega miejsce PSB na rynkach sprzedaży pian poliuretanowych, uszczelniaczy i klejów w Polsce?

PSB jako główny dostawca materiałów budowlanych oczywiście odgrywa bardzo ważną rolę w dystrybucji naszych produktów, a z drugiej strony Selena jest siódmym dostawcą co do wartości sprzedaży do PSB. To tłumaczy wagę Polskich Składów Budowlanych dla Seleny.

notował: Mirosław Ziach

Poprzedni

Capital - eleganckie i energooszczędne okna Stolbud Włoszczowa

Capital - eleganckie i energooszczędne okna Stolbud Włoszczowa
Następny
Wiano Merkurego

Wiano Merkurego