Efekty III Regionalnych Targów Grupy PSB

październik 2011

Przypomnijmy – Regionalne Targi Grupy PSB są stosunkowo nową formą współpracy kupców i największych dostawców PSB, która została 3 lata temu niejako wywołana sugestiami, że Grupa, po tradycyjnych targach wiosennych, nie ma nic do zaproponowania swoim członkom na jesienną, jakże istotną, część sezonu budowlanego. Wiosenne targi PSB odbywają się w kwietniu, w Centrum Targowym Kielce i gromadzą przez 2 dni niemal wszystkich kupców Grupy i ponad 200 największych jej partnerów. Przyjeżdża na nie ponad 2 tys. osób.

Targi Regionalne mają zupełnie inną formułę
– odbywają się w ośrodkach hotelowych, w 8 regionach Polski, w drugiej połowie sierpnia i trwają 1 dzień w danym miejscu, zazwyczaj organizowane są we wtorek lub czwartek. Do wybranego hotelu zjeżdżają kupcy PSB z danego regionu i przedstawiciele ok. 25 producentów – największych dostawców Grupy w owym regionie. Każdy producent ma swój stolik, do którego co 20 minut zasiadają przedstawiciele kolejnych kupców i negocjują warunki zakupu wytypowanych produktów, mających jesienią największy zbyt. To pozwala obu stronom, przy stosunkowo niskich kosztach organizacyjnych, zawrzeć korzystne kontrakty na nadchodzące miesiące.

Podsumowanie tegorocznych targów wygląda następująco

– razem w 8 spotkaniach regionalnych 210 kupców zakontraktowało zamówienia u 36 producentów na kwotę 57,5 mln zł. Firmy kupieckie, które złożyły zamówienia na ponad 1 mln złotych: PSB Warszawa, Attic – Kraków, Sufigs – Tarnów, Modom – Szaflary, CrazBud – Kraków, Impuls – Limanowa, BOZ – Rzeszów, Trops – Toruń i AG Rolbud – Radzionków.
W rankingu dostawców przodowali: Ursa, H+H, Cement Górażdże, Rockwool, Baumit, Kreisel, Knauf, Isover, Selena, Icopal. Każda z tych firm zdobyła kontrakty na ponad 2 mln zł, zaś cztery pierwsze na ponad 4 mln zł.

(ml)

Następny
Wydarzenia - Kupcy

Wydarzenia - Kupcy