5 kroków do skutecznej ekspozycji produktów

Prawidłowa prezentacja asortymentu w sklepie znacznie ułatwia klientowi wybór produktów, a także może zwiększyć sprzedaż nawet o 30% – mając świadomość, z jakimi wyzwaniami w tej kwestii najczęściej trzeba się mierzyć ...

Prawidłowa prezentacja asortymentu w sklepie znacznie ułatwia klientowi wybór produktów, a także może zwiększyć sprzedaż nawet o 30% – mając świadomość, z jakimi wyzwaniami w tej kwestii najczęściej trzeba się mierzyć, opracowaliśmy nowy, intuicyjny system ekspozycji produktów marki Koelner.

Pojemne regały, praktyczne opakowania oraz atrakcyjne materiały informacyjne wchodzące w jego skład zachęcają klientów do zakupu i budują profesjonalny wizerunek każdego punktu sprzedaży. Wyróżnikami nowego systemu ekspozycji produktów marki Koelner jest kolorystyczny klucz znakowania podłoży aplikacji oraz zróżnicowane wymiary regałów z możliwością indywidualnego dopasowania ich wyglądu do powierzchni sklepu i sprzedawanego asortymentu. Zapewniamy kompleksowe wsparcie naszych przedstawicieli handlowych w komponowaniu ekspozycji oraz profesjonalne doradztwo w kwestiach merchandisingowych. Zastosowane rozwiązania pomogą klientom szybciej i łatwiej znaleźć właściwe zamocowania czy elementy złączne, a personelowi sprzedażowemu pozwolą sprawniej i efektywniej zarządzać zawartością regału.
Podpowiadamy, jak zaprojektować i utrzymywać ekspozycję produktów, aby sprzedawać skutecznie i umożliwiać klientom świadomy zakup.

Na ekspozycję w punkcie sprzedaży powinniśmy patrzeć całościowo, tak, aby jak najlepiej wczuć się w rolę klienta, który przemierza alejkami i chce sprawnie znaleźć określony produkt. Wychodząc mu naprzeciw, starajmy się możliwie jak najlogiczniej grupować dostępny asortyment, aby po wejściu do sklepu szybko zorientował się, dokąd powinien pójść. Uniknie dzięki temu wrażenia zagubienia i zacznie pozytywnie postrzegać to, jak zorganizowaliśmy sprzedaż, a co za tym idzie, będzie wracał i polecał nasz sklep znajomym. Bezpośrednio po weryfikacji układu przestrzeni, skupmy się na zawartości regałów. Najlepszym sposobem na nawigowanie klienta po niej jest umieszczanie obok siebie artykułów tej samej kategorii. Ten prosty zabieg umożliwi szybkie ogarnięcie wzrokiem asortymentu w danym miejscu, dzięki czemu klient będzie miał świadomość, że poznał ofertę sklepu i wybiera produkt najlepiej odpowiadający jego oczekiwaniom. Ekspozycje można budować wykorzystując różne klucze, w tym na przykład rodzaje zastosowań czy grupę asortymentową. Nowe regały marki Koelner zostały podzielone kolorystycznie, zgodnie z kluczowymi typami aplikacji.

Zasadniczo regał możemy podzielić na strefy, które różnią się stopniem przyciągania uwagi klientów. Każda z nich postrzegana jest nieco inaczej, przez co należy podchodzić bardzo uważnie do ich zagospodarowywania, aby maksymalnie wykorzystać potencjał sprzedażowy danego miejsca. Na najwyższych półkach układajmy towary lekkie, o niewielkich rozmiarach, aby nie były uciążliwe przy zdejmowaniu. W środku każdej ekspozycji mieści się strefa zasięgu wzroku, co czyni ją najbardziej atrakcyjną. Produkty w niej ułożone naturalnie zauważane są w pierwszej kolejności, mają dzięki temu najwyższe prawdopodobieństwo trafienia w ręce klienta. Na dole, przy podłodze, najlepiej sprawdzają się duże opakowania i nieco cięższe produkty – z praktycznego względu ułatwiającego ich zabieranie. Zróżnicowane opakowania, elementy regałów Koelner – półki, haki, uchwyty – oraz duża elastyczność w kompozycji systemu umożliwiają układ asortymentu dopasowany do potrzeb danego punktu sprzedaży. Standardowe wysokości i szerokości regałów pozwalają dopasować je sprawnie do już istniejącej ekspozycji.

Największym wrogiem każdego sprzedawc y są puste przestrzenie na regale – wywołują u klienta wrażenie niekompletności asortymentu. Pozostawianie luk na półkach czy hakach wprowadza chaos do ekspozycji – przestaje kusić klienta obietnicą szerokiego wyboru, pozostawia niedosyt i nie zachęca do powrotu do sklepu w przyszłości. Najskuteczniej jest radzić sobie z nimi poprzez planowanie zapasów towarów i wybieranie asortymentu, którego opakowania współgrają ze sobą, tworząc estetyczne kompozycje. W systemie regałów Koelner miejsce na półkach i hakach zostało zaprojektowane tak, aby łatwo utrzymywać można było porządek i systematykę ekspozycji. Dbajmy o ich nieustanną kontrolę. Pozwoli to nam odpowiednio szybko uzupełniać braki w artykułach i etykietach cenowych.

Zróżnicowanie asortymentu w sklepach jest wyzwaniem podczas projektowania ekspozycji. Wykorzystywanie tych samych modułów regałowych i powielanie ich na całej długości alejek nie ułatwia klientom przeglądania produktów. Pręty, piany, sylikony, wkręty, kołki czy łączniki wymagają dopasowania wyglądu regałów do gabarytów każdego z nich. Właściwe eksponowanie jest także gwarancją bezpieczeństwa klientów, pozwala uniknąć niekontrolowanego przemieszczania się artykułów oraz niweluje trudności w przenoszeniu ich do koszyka czy wózka. System Koelner został zaprojektowany z wykorzystaniem kilku poręcznych modułów regałowych, dzięki którym każdy rodzaj asortymentu ma swoje dedykowane miejsce na dopasowanych i wymiennych półkach, wieszakach, czy koszach.

Niewymuszone, swobodne poruszanie się po alejkach sklepowych rządzi się swoimi zasadami. Stojąc naprzeciw regału, czytamy go jak książkę – oglądając asortyment od lewej do prawej strony – powinien mieć tego świadomość każdy sprzedawca rozkładający towar na półkach. Niezwykle istotna jest z tego powodu logiczna kompozycja produktów i dodatkowych materiałów informacyjnych. Pozwala to klientowi sprawnie i samodzielnie wybrać produkt najlepiej odpowiadający jego potrzebom. Jest również pomocne w ograniczeniu udziału personelu sklepu w wyborze produktów – klient znajdzie podstawowe informacje o wyróżnikach i cechach danych rozwiązań w bezpośrednim sąsiedztwie półki czy haka. System ekspozycji Koelner zawiera bardzo rozbudowane spektrum dodatkowych nośników informacji – od naklejek podłogowych, etykiet bocznych paneli, po ruchome woblery i górne panele z wiodącymi informacjami o zawartości całego regału. Z ich pomocą nawigujemy klientów po punkcie sprzedaży i finalnie po zawartości regału, a treści dotyczące rozwiązań wyjaśniają główne kwestie charakteryzujące asortyment.

www.koelnerpolska.pl

Poprzedni

Dekoracyjne bezspoinowe elementy łupane

Dekoracyjne bezspoinowe elementy łupane
Następny
Beton komórkowy – najwyższa jakość na budowie

Beton komórkowy – najwyższa jakość na budowie